Postcrossing

Herkese Merhaba

İşlerim çok yoğun olduğu için bloguma çok fazla zaman ayıramıyorum maalesef ve bu beni üzüyor. O yüzden bulduğum ilk fırsatta birşeyler yazmaya çalışıyorum.

Başlıktan da anlayacağınız gibi postcrossing sistemiyle ilgili size diyeceklerim var. Daha önce size bu sistemle ilgili bir yazı yazmıştım. Buradan okuyabilirsiniz.

Ben dünyanın birçok yerinden farklı kültürdeki insanlarla karşılıklı kartpostallaşmaya devam ediyorum ve bir sürü güzel hediyeler aldım. Bunlar o ülkenin sinema,tiyatro biletleri, otobüs biletleri, bozuk paralar vs. Ben de elimde bulunan bu tür şeyleri paylaşıyorum kartpostal gönderdiğim kişilerle.

Asıl bahsetmek istediğim konuya gelirsek. Ülkemizde artık kartpostal kültürü bitmek üzere olduğu için her yerde bulunmuyor. Benim en büyük sıkıntım bu maalesef. Bana çeşit çeşit, değişik, ilginç ve sevimli kartpostallar gelirken ben bulamıyorum. Büyük kitapçılara gittiğiniz de illa ki kartpostallar var ama yeni çağa uygun ve abartılı fiyatlarla satışa sunulmuş olanlar. (en ucuzu 15 Tl)

Ben 1 seferde 8 adet kartpostal yolluyorum ve her birini 15 Tl'den aldığımı düşünürseniz bu maddi açıdan baya bir külfet oluyor. Keskin Color'un kartpostalları ise sık bulunan birşey değil. Onların tanesi genelde 0,50-1 Tl arası değişmekte.

En son Beşiktaş Mephisto'da Keskin Color kartpostallarına denk geldim. Pek görünmeyecek bir yerde şans eseri karşıma çıktılar. Tabiki hemen saldırdım :)). Yalnız burada da bir sorun vardı: değişik fotoğrafları olan kartpostal çeşidi yoktu. Yani 1 Atatürk kartpostalından bir sürü vardı, 1 manzaradan bir sürü vardı. Neyse dedim ve her çeşidinden birkaç tane aldım toplamda 25 adet almışım. (kasadaki arkadaş garip garip baktı). Buradan ilgili kişilere sesleniyorum. Lütfen uygun fiyatlı çeşitli kartpostallar basılsın. Hala bunları kullanan insanlar var. Bu bizim kültürümüzdü bir zamanlar ama yabancılar şu anda daha fazla değer verip sahip çıkıyorlar. Biz neden yapmayalım?

7 adet kartpostalımı biraz önce yolladım ve bana gelecek olanları beklemeye başladım. Bulabildiğim ve yolladığım kartpostalları sizinle paylaşıyorum. Bence siz de bu sisteme dahil olun derim. Çok zevkli :))









Şimdilik hoşçakalın ve takipte kalın :))

Yorumlar