Diriliş (The Revenant) Filmindeki 2 Unutulmaz Sahne

En iyi yönetmen (Alejandro Gonzales Inarritu) ve en iyi erkek oyuncu (Leonardo di Caprio) dallarında Oscar ödülü almış olan Diriliş-The revenant- filmini izlemeye gittiğimizde, film hakkında hiçbir fikrim yoktu. Ne yorumlarını okudum ne de fragmanlarını izledim. Eşim her türlü bilgiye sahipti, mutlaka filmi görmek istiyordu ama ona da filmle ilgili bir şey sormadım. Sadece filmi izleyip objektif olarak bakacaktım olaya :)

Sinemadan çıktığımızda 2 sahne beynime kazınmıştı. Bu 2 sahne zaten sosyal medyada da en çok bahsedilen sahnelerdi. Sizlerde filmi seyretmemiş olsanız bile bu sahneleri internetten görmüşsünüzdür.

1. Ayı saldırısı sahnesi
2. At sahnesi


1. Ayı Saldırısı: Bu sahne başladığında 5-10 saniyelik bir saldırı sahnesi zannettim. Ancak bitmek bilmeyen bir sahneydi ve o kadar gerçekçiydi ki, bazı bölümlerine bakamadım. Yakın çekim olması nedeniyle de sanki canlı canlı önümde bu saldırı yaşanıyor gibiydi. Çekimlerde ayı için bir dublör kullanılmış. Dublörümüzün adı Glenn Ennis. Yönetmen Alejandro Gonzales Inarritu ile en gerçek ayı davranışlarını öğrenmek için uzun bir süre çalışmışlar. Kendisine mavi renkte bir ayı kostümü giydirilmiş, daha sonra özel efektlerle bilgisayar ortamında ayı görüntüsü yerleştirilmiş.




2. At Sahnesi: Bu bölümde Leonardo di Caprio yerlilerden at ile kaçarken uçurumdan atıyla birlikte düşüyor. At ölürken Di Caprio hayatta kalmayı başarıyor. Hava buz gibi, tipi var ve Di Caprio kendisini donmaktan kurtarmak için atın iç organlarını çıkarıyor, tamamen soyunup atın içine girip uyuyor. Bu sahne başladığında yani tam iç organlarını çıkarırken; eşimle birlikte o çıkardığı organları yiyeceğini düşünmüştük (Filmde çiğ hayvan eti yeme sahneleri mevcut). Ancak kendine yatmak için yer hazırladığını sonradan anlamış olduk. :) Bu sahne aslında Yılmaz Güney'in 'Yol' filminde olan bir sahneymiş. Ancak o dönem bu sahne akşamüstü çekildiği için karanlık çıkmış ve filmden çıkarılmış. Yönetmen Alejandro Gonzales Inarritu bir röportajında Yılmaz Güney hayranı olduğunu ve onun filmlerini izledikten sonra yönetmen olmaya karar verdiğini söylemiş. Gurur verici öyle değil mi?


Eğer Diriliş filmini izlemediyseniz mutlaka tavsiye ediyorum. Genelde Oscar adayı filmler bana hep sıkıcı gelirdi ama bu sefer bu yargımdan kurtuldum bu film sayesinde. Eğer izlediyseniz de fikirlerinizi paylaşırsanız beni mutlu edersiniz.

Şimdilik hoşçakalın ve takipte kalın :))


Yorumlar