Hamilelikte 29. Haftam

Merhaba

   Yaklaşık 10-11 haftadır yazmamışım. Hiçbir sorun yok sadece tembellikten :)). Geçen haftalarda önemli olan gelişmeleri hemen hızlıca yazacağım şimdi.

   20+3 haftamızda detaylı ultrasona girdik. Doktor tercihimizi Acıbadem Maslak Hastanesi'nde Prof. Dr. İbrahim Bildirici tarafından kullandık. Benim için hamileliğin en önemli dönemi detaylı ultrason dönemiydi. Çünkü tamamen tecrübeye ve doğru yorumlama gerektiren bir konu. Özellikle perinatologların yapması gereken bir uygulama. Çok fazla araştırma yaptım ve en sonunda bu konuda tek isim olan İbrahim Bey'i seçtik. 1 ay önceden randevumuzu aldık. Detaylı ultrasonumuzda çok şükür bir sıkıntı çıkmadı. Herşeyimiz normaldi. Ultrasonumuz yaklaşık 50 dk. sürdü. Sonrasında bize doktorumuza vermemiz için 2-3 sayfalık bir rapor hazırlandı. Ayrıca oğluşun birçok açıdan çekilmiş ultrason görüntüleri cd olarak bize verildi. Doktorumuzun bilgilerine BURADAN ulaşabilirsiniz.

   Bir sonraki testimiz şeker tarama testi idi. Ben aslında gebeliğimin başından beri yaptırmayacağım diyordum. Bebeğe zararlı olduğunu düşünüyordum. Dr. Canan Karatay'ı çok fazla takip ettiğim için ondan etkilenmiştim sanırım :)). Canan Hanım'da tamamen doğal beslenen hamilelerin bu testi yaptırmalarına gerek olmadığını söylüyordu. E ben tamamen doğal mı besleniyordum? HAYIR! Ailemde şeker rahatsızlığı olan varmıydı? EVET! O zaman bu testi yaptırmaya karar verdim. 26. haftamda 50 gr. şeker yüklemesi yapıldı. Sonucun max. 140 çıkması gerekiyordu ve benim sonucum 150 idi!!! Gebelik şekeri vardı yani. Kadın Doğum doktorum Dahiliye uzmanına gitmemi önerdi. Onun önerilerine göre hareket edelim dedi. Hemen Dahiliye Hekimine gittik. Aşırı bir yükseklik yok ancak evde ölçmen gerekli deyip şeker ölçüm cihazı yazdı. 1 hafta boyunca günde 2 öğün ölçüm yaptım. Açlık şekerim gayet normal olduğu için sadece tokluk şekerimi ölçmemi istedi. 1 Hafta boyunca en yüksek çıkan değerim 117 oldu ve rahatladık.





   Benim kan grubum negatif ve eşimin kan grubu pozitif olduğu için 28. haftada doktorum kan uyuşmazlığı iğnesi olmam gerektiğini söyledi. Öncesinde İndirect Coombs Testi yapıldı. Bu test sonucunun negatif çıkması gerekiyormuş. Benimki negatif çıktı ve Uyuşmazlık iğnemi bir güzel kalçadan vuruldum :)).

   29. haftamda sanki karnım daha da şişmiş gibi geldi bana. Artık otururken ve kalkarken zorlanmaya başladım. Ayakkabılarımı eğilerek giyemiyorum artık. Çok şükür diğer hamilelere göre uyku düzenim süper. Yani sadece dönerken ve 1 kerelik bir wc seansında uyanıyorum. O wc seansımız yatarken su içmemden kaynaklanıyor. Ama suya aşırı düşkün biri olarak yatarken su içmezsem kesinlikle uykudan uyanıp içeceğimi biliyorum. Uyurken uyuşmasam dönmem ama sola yatıyorum bir süre sonra bacak ve kolum uyuşuyor. İşte tam bu noktada dönme merasimi başlıyor. Bildiğiniz merasimle birkaç dakikada dönüyorum diğer tarafa. Daha ileriki haftalarda nasıl olacak bilmiyorum. Ayrıca son birkaç gündür mide yanması ve reflu sıkıntım olmaya başladı. Baharatlı ve salçalı yediğim zamanlar çok fazla oluyor onu anladım. Yemeklerimi bu durumu göz önünde bulundurarak hazırlıyorum artık. 

   En son kontrolümüz 28+3 te idi. Oğluşum 1527 gr ve 42 cm olmuş. Boyu yapısal olarak çok uzun olacak dedi doktorumuz (babamıza çekmiş). Kilosu biraz fazla, karbonhidrat ve şekerli yiyecekleri azalt proteine yüklen dedi. 30+3 teki kontrolümüzde oğluş ne kadar büyümüş olacak çok merak ediyorum. Bizden haberler bu kadar.

Şimdilik hoşçakalın ve takipte kalın :)))

Yorumlar

  1. Allah kolaylık versin. İnşallah bundan sonraki süreçte de sıkıntı yaşamazsın.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Allah kolaylık versin canım :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder