Hamilelikte 35. 36. Haftalar | Hamilelikte Suyun Gelmesi

Herkese Merhaba,

   Hamilelik günlüğüme problemlerden dolayı ara vermek zorunda kalmıştım ancak kaldığım yerden devam edip tamamlayacağım.

   35. Haftamda bilek ağrılarım hala devam ediyordu. Artık birşeyleri tutarken bile zorlanıyordum. Ne yazık ki tedavi için dopumu beklemek zorundaydım. 

   36. Haftamın içindeyken yani 35+4 te pazar günüydü. Eşimle evde oturuyorduk. Lavaboya gittim ve ardından su içmek için mutfağa girmemle beraber sıcak bir sıvı hissettim. Aniden geldi şok geçirdim. Tekrar tuvalete koltu kontrol etmek için şeffaf su gibi bir akıntıydı. Aklıma suyumun gelmiş olabileceği geldi ve hemen doktorumu aradım. Hemen hastaneye gitmemi ve ebelerin kontrol etmesini istedi.




   Neyse ki hastane çantam hazırdı. Hemen bir duş aldım, eşime 1-2 parça kıyafet koyduk ve hastane yolunu tuttuk. Bir yandan dopum olacak diye çok heyecanlıydık ama ben daha erken olacağı için korkuyordum. Hastaneye girer girmez ebelerin bulundupu kısıma gittik. Pazar günü olduğu için nöbetçi ebe kontrol edecekti. Açılma bar mı yok mu diye muayene etti ve açılma olmadığını söyledi. Ancak suyun gelmiş olması tehlikeliydi. Doktorumu aradılar ve hemen hastaneye geldi. Suyumun az geldiğini söyledim ve akıntı kesilmişti. Doktorum bu şelilde eve gönderemeyeceğini hastanede misafir edeceklerini söyledi. Kesem yırtılmıştı artık ve bebek enfeksiyona açık hale gelmişti. 

   Yatışım yapıldı ve biz eşimle 4 gün hastanede kaldık. Bu süre boyunca sabah akşam damardan antibiyotik verildi çünkü kanda enfeksiyon değeri yüksek çıkmıştı (crp). Son gün artık değer düşünce doktorumuzdan büyük bir risk yoksa evinize gitmek istediğimizi söyledik. Bu arada 36. haftam bitmişti ve doktorum artık doğum iznine ayrılmamı ve evde yatmamı istedi. 

   Doktorumun izniyle eve döndük ve annemi çağırdım yanıma. Bu saatten sonra her an oğluş gelebilir. 

   Heyecan ve korku dolu 4 günün sonunda evde yatmaya başladım. Tuvalete gitmeye bile korkuyordum :). 2 günde 1 de hastaneye kontrole gittim. Hem ultrason hem de su sızıntısı var mı diye baktılar. Sızıntı kontrolü turnusol kağıtlı petlerle yapıldı ve çok şükğr sızıntı yoktu.
   Bundan sonraki haftalarım da çok heyecanlı geçti :)

Şimdilik hoşçakalın ve takipte kalın :))

Yorumlar