Çocuğum Okula Nasıl Alıştı?

 Merhaba,

    En son 6 ay önce yazmışım ve okul serüvenimize giriş yapmışım. Bir önceki yazımda ilk 4 haftamızı anlatmışım size. Sonra neler oldu devam edelim :)

    İlk 2,5-3 ayımız yoğun hastalıklarla geçti. 2 kere orta kulak iltihabı ve birçok kere de üst solunum yolları hastalıklarını geçirdik. Bu sürede maalesef antibiyotik kullanımımız çok fazla oldu. Bu hastalıklar sürecinde okula gitmek istememeler devam etti. 

    Bir sabah kahvaltı yaparken (okulda kahvaltı yapmıyor bu konuya başka bir yazıda değineceğim) Doruk yine okula gitmek istemediğini söyledi. Bende nedenini sakince ve uygun bir dille sordum. Nedeni etkinliklerde arkadaşları gibi yapamayışıydı. Mesela kağıdı düzgün kesememek, boyama yaparken çok fazla taşırmak v.b. gibi şeyler. Bu cevap karşısında kendisinin de zamanla öğrenip arkadaşları gibi yapabileceğini söyledim. Doruğu okula bıraktıktan sonra öğretmenini aradım ve bu konuşmayı anlattım. Öğretmeni haklı olarak hastalık dönemlerinde çok devamsızlık yaptığı için arkadaşlarından geri kaldığını ancak Dorukla konuşarak ve biraz daha fazla ilgilenerek bu sorunu aşacaklarını söyledi. O anda bir rahatladım :)



    Daha sonra hastalıklarımız yine devam etti tabii ki ancak bir anda sanki sihirli bir değnek değmiş gibi Doruk okulu çok sevmeye ve gitmek için can atmaya başladı. Hatta beni kızdırdığı zaman yarın seni okula götürmeyeceğim diye tehdit etmeye bile başladım :). Bunun en önemli nedenlerinden bir tanesi öğretmenimizin yaklaşımı oldu. Daha sonra arkadaşları ile daha fazla zaman geçirerek iletişimini güçlendirdi ve en önemlisi artık kendisini okulun bir parçası olarak görmeye başladı. Şu anda okuluna mutlu, yüzü gülerek gidiyor.

     Anneler sakın üzülmeyin ve pes etmeyin. Çocuğunuz ilk defa okula gidiyorsa ilk 2-3 ay gitmemek için direnecek ama sonra her şey değişecek. Hastalıklar ise maalesef olacak inşallah 2. sene azalacak diye umuyorum (çevremde herkes böyle söylüyor).

    Bu seferlikte benden bu kadar. Bir sonraki yazımı bekleyiniz ve siz de tecrübelerinizi benimle yorumlarda paylaşınız.

    Hoşça kalın :))


Yorumlar