31 Ağustos 2016 Çarşamba

Hamileliğimde 9. Hafta

Ne güzeldi ilk 8 hafta...

   Şu ana kadar gerçekten çok güzel bir hamilelik geçiriyordum. Hiç hamile gibi değildim. İştahım gayet yerinde, mide bulantılarım yok. Sadece daha erken uykum geliyordu, hafif halsizlik vardı bir de şişkinlik o kadar.

   Bu 9. hafta duygusal olarak çok yıprandım. İnsan herşeye ağlar mı? Evet ağlar. Peki hemen arkasından kahkahalarla gülebilir mi? Evet gülebilir.

   İşte ben böyle bir hafta geçirdim. Hababam Sınıfı'nı izlerken bir anda içli içli ağlamaya başladım. Eşim sakinleştirmeye çalışırken aniden kahkahalarla gülmeye başladım. (Adam da şaşırdı noluyo diye :))).

   Haftasonu çok keyifli bir kahvaltı yaptık. Sonra sofrayı topladım, bulaşıkları makineye yerleştirdim ve 1 teflon tavam vardı onu elimde yıkamaya başladım. Tam güzelce köpürtmüştüm durulayacaktım ki yine o ağlama isteği geldi. Allah'ım durduramıyorum kendimi. O nasıl ağlamaktır, sanki birine birşey olmuş gibi hıçkıra hıçkıra ağlıyorum. Eşim duydu sesimi geldi hemen sakinleştirmeye çalıştı. Bu sefer akabinde gülmedim ama :)).



   Tv seyrederken en ufak bir gözyaşı döken birisi görmiyim. Hemen o içli ağlama başlıyor. Artık eşim çoğunlukla haber kanallarını açıyor. Dizilerimi izlemeyi yasakladı :). Çok ısrar edersem hüzünlü sahnelerin geleceğini anladığında hemen kanal değiştiriyor. Yarından itibaren inşallah hoş gelir 10. haftam :)

9. Haftanın özeti:

- İçli içli ağlamalar
- Ağlama sonrası kahkahalar
- İştah artışı



Şimdilik hoşçakalın ve takipte kalın :))

29 Ağustos 2016 Pazartesi

Mustela Çatlak Öncesi Yağı ve Kremi

Güzel güneşli bir günden merhabalar efendim :))

Malum hamilelikte göbek, basen, popo, göğüs şişecek ve bunun sonucunda çatlayacak. Ben çatlayacak diye kesin konuşuyorum çünkü cildimi tanıyorum. Kilo alıp vermelerim sonucunda bile basen ve üst bacakta çatlaklarım mevcut.

Hamileliğimi öğrendikten sonra hemen bir araştırmaya girdim. Bacak, basen, popo çatlağı neyse de göbek ve göğüs çatlağına şu anda psikolojik olarak hazır değilim ve çatlamaması için elimden geleni yapmak istiyorum.

Uzun bir araştırma sonucunda ilk zamanlar Mustela'nın çatlak öncesi yağını ve kremini kullanmaya karar verdim. Hemen siparişimi verdim ve ürünler 2 gün içinde elimde oldu. Hatta kremde kampanya vardı 1 alana 2. ürün %50 indirimliydi. Her duştan sonra (2 günde 1 duş alıyorum) hem yağı hem de kremi sürmeye başladım. Yağ hemen emiliyor zaten ve üzerine kremi sürüyorum.


Bu çatlak öncesi yağ. Yapısı böyle bebe yağı gibi çok sulu değil. Yoğun bir kıvamı var.

Bunlar da kremlerim. Bu kutuda geldiler. Kremin yapısı da çok yoğun değil, yapış yapış olmuyor cildiniz.





Hamilelik dönemince en çok ismi geçen 2 marka mevcut benim araştırmama göre. Bunlar Mustela ve Lierac. Ben Mustela ile başladım ancak ilerleyen zamanlarda Lierac'a geçmeyi planlıyorum. Daha etkili olduğu yazılmış hep.

Bir de bu çatlama olayları cilt tipine ve annenize bağlı. Anneniz nerelerden çatladıysa siz de büyük bir ihtimalle aynı yerlerden çatlıyorsunuz. Annemde göbek çatlamamış hiçbir doğumunda ve hiçbirşey kullanmamasına rağmen. Ama ben yine de tedbiri elden bırakmicam :)

Biz kadınların işi ne kadar zor dimi ya? Eğer yazılarımı okuyan anneler ya da hamiş anne adayları varsa bana neler kullandığınızı yazabilir misiniz? Belki farklı ürünler ya da karışımlar vardır. Tecrübeden her zaman yararlanılmalıdır.

Şimdilik hoşçakalın ve takipte kalın :))

25 Ağustos 2016 Perşembe

Hamileliğimde 7. ve 8. Haftalar

Merhaba :)

Hamileliğimde 8. haftamı geride bırakmanın mutluluğuyla sizlerleyim efem :)))). Benim hamileliğim öyle çok atraksiyonlu, bulantılı falan geçmiyor.

Bu 2 haftada da çok şükür mide bulantım olmadı, iştahım yerindeydi maşallah. Heralde artık midem bulanmaz bu saatten sonra diye düşünürken dün akşam büyük kuzenim aradı. Hemen fazla sevinme dedi :)) Onun 2 hamileliğinde de 3. ayında bulantı, kusma başlamış ve 5. ayının sonuna kadar sürmüş. İnşallah başlamaz diyip bulantı konusunu burada kapatıyorum :))

İştahım çok açıldı ve canım hep sağlıksız şeyler istiyor. Markette hep abur cubur reyonlarından topluyor eşim beni. Hamur işi ve tatlı canım çok istiyor. Özellikle de tatlı. Gerçi çok fazla tatlı yedim ve 8. haftada artık o kadar istemedi canım. Ama 8. haftada da deli gibi simit aşerdim. Bıraksalar Simit Sarayı'nı yiyeceğim yani o derece. Hem gidip yerinde yedim hem de eve dönerken 8 tane aldım ısıtıp ısıtıp yedim evde her öğün. :))

22 Ağustos'ta yani bu Pazartesi doktor kontrolümüz vardı. Herşeyimiz çok normal gidiyor çok şükür. Bu sefer doktorumuz 1 hafta sonra değil 15 gün sonra gelmemi istedi. 15 gün boyunca bebişimi göremeyeceğim ve çok özleyeceğim.

Bu haftalarda da hafif kasık ağrılarım oluyor ama çok şiddetli değil. Vitamin hapıma devam ediyorum.


Melaba teyzecikleeeerrr :))



7. ve 8. Haftaların özeti:

- İştah arttı
- Aşermeler var (simit ve tatlı)
- Kilo artışı ve gaz şişkinliği
- Hafif kasık ağrısı

Şimdilik hoşçakalın ve takipte kalın :))

22 Ağustos 2016 Pazartesi

Hamileliğimde 5. ve 6. Haftalar

Herkese merhabalar :)

   Daha önceki yazımda 10. haftadan itibaren hafta hafta hamileliğimi yazacağım demiştim ama fikrim değişti. Hatta ilk 3 ay aileye ve yakın çevreye bebiş haberini vermeyeceğim demiştim ama dün herkese yaydık :)) Hamilelik böyle birşeymiş. Hem unutkan hem ani karar değiştiren bir tipe döndüm. :))

   Ben hamileliğimi 3+4 günlükken öğrendim. O anda doktora koşmak istedim ama netten araştırınca boşuna gideceğimi anladım. Doktora gitsem bile hiçbirşey göremeyecektik. O yüzden sadece kan tahliliyle yetindik.

   5+3 günlükken doktor amcamızın kapısını çaldık. Miniğimizi ultrasında gördük hatta pır pır eden minik kalbi ordan bize göz kırpıyordu. Doktorumuz bir sıkıntı görmedi bir sonraki hafta görüşmek üzere randevumuzu ayarladı. Ben bebek düşündüğümüz için kendi kendime folik asit içmeye başlamıştım zaten. Folidoce kullanıyordum. İçeriğinde hem folik asit hem de B12 vitamini var. Doktorumuz folik asite devam etmemi ayrıca bir vitamin,mineral ve lactobasil preparatı daha kullanmamı önerdi. Bu preparatın adı Vinalac Immunitum. Merak edenler üzerine tıklayarak içeriğine bakabilirler.


                                                               5+3 Günlüğüm teyzeler :))

Daha sonra 6+1 günlükken kontrole gittik ve yine bir problemimiz yoktu çok şükür. 




   Neler hissetiğimi hemen anlatayım. 5 ve 6. haftalarda sadece kasık ağrım vardı. Mide bulantım hiç olmadı. Koku hassasiyeti ise bazı kokular daha ağır gelmeye başladı o kadar. Evde olduğumda sürekli ayaklarımın altına yastık koyarak uzandım. Sağolsun eşim yemek işlerini halleti. Arada ben yardım ettim. 

   Benim en büyük sıkıntım bir anda şişmiş olmam. Hamileliğimi öğrendim ve 2 hafta içinde 2,5 kilo aldım. Gaz zaten şişiriyordu ama mide kısmım şişti bir anda. Çok yesem anlayacağım ama normalde nasıl yiyorsam öyle yiyorum. Vücudum çok fazla ödem yaptı sanırım. 

5 ve 6. haftalarımın özeti:

- Gaz
- Kasık Ağrısı
- Çok çok hafif koku hassasiyeti

Şimdilik hoşçakalın ve takipte kalın :))


16 Ağustos 2016 Salı

Hiç Beklemediğim Anda Gelen Mucizem, Hamileyim

Merhabalaaaaarrr,

   Bugün mutluluğumu sizlerle paylaşmak için yazıyorum. Daha önce instagram hesabımdan paylaşmıştım oradan takip edenler biliyorlar. HA-Mİ-LE-YİM :))

   Herkes böyle bir durumu öğrendiğinde mutluluktan havalara uçar tabiki. Ancak ben bu duyguları kat kat daha fazla yaşıyorum. Çünkü 8 aydır beklediğimiz mucizemiz artık ümidimizi kaybettiğimiz sırada çıka geldi. 

   Bu 8 ay boyunca bir sürü doktor kapısı aşındırdık. Ama hiçbir sorun yok bekleyin diyorlar. Her ay test yapmaktan alışmıştım tek çizgi görmeye. Ramazan Bayramı'nda ailemin yanındaydık. Bayramdan sonra evimize geldik ve eşimle karar aldık: Alternatif yöntemler deneyecektik. İlk olarak aşılamayla başlayalım dedik. Ama herşeyden önce tatilimizi yapıp iyice dinlenecektik. Zaten tatil yerimizi Mart ayında ayarlamıştık ve Ağustosun ilk haftası gidecektik. Tatil dönüşü ilk reglimle beraber bebek için ne gerekiyorsa yapacaktık. 

   Sonra ülkemizde o kötü olaylar meydana geldi, izinlerimiz iptal edilince tatilimizi üzülerek iptal ettik. Neyse o zaman bebek için çalışmalara başlayalım bari diye düşündük. 23 Temmuzda regl olmam gerekiyordu olmadım. Dedim hava değişimindendir 1-2 gün daha bekleyeyim. Ertesi günü yani 24 Temmuzda sabah aniden uyandım ve içime bir kurt düştü. Acaba hamilemiydim? Evde sadece 1 tane testim vardı. Hemen kalktım ve yaptım. Aman Allah'ım inanamadım. Anında 2. çizgi çıkıverdi. Aylardır beklediğim o çizgi karşımdaydı. Ne yapacağımı bilemedim. Yatak odasına gittim elim ayağım titrer vaziyette, bir sağa bir sola volta atmaya başladım. Daha önceden eşime şöyle sürpriz yapcam böyle sürpriz yapcam diye hayal kurardım. Bekleyeyim mi söyleyeyim mi diye düşünürken eşim uyandı. Napıyorsun sen öyle dedi? Ve bir anda ağlayarak ben hamileyim dedim. İnanmadı. Testi gösterdim. Doğru mu bu dedi. Bilmiyorum dedim eşim gitti bir test daha aldı ve o da pozitifti.





 Kalk hemen hastaneye gidelim dedim. Gittik, kan verdim ve o 1 saatin geçmesini beklerken kahvaltı yaptık. Tekrar hastaneye gittiğimizde sonuç süperdi. Pozitiiiiffffff... 

   Şimdilik kimseciklere söylemiyoruz (Aile ve yakın çevreye). İlk 3 ayımız riskli ve beklemedeyiz. Şu anda 6+6 günlüğüz. Sizlerle paylaşmak için dayanamadım ve yazdım. 10. Haftadan itibaren hafta hafta hamileliğimi paylaşmak istiyorum. 

Şimdilik hoşçakalın ve takipte kalın :))



Blogger Tema Tasarım : Sosyal Medya Kafe
İSTANBULLUKOKOSH COPYRİGHT © 2014 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.BLOGUMDA YAYINLANAN YAZILARIN VE RESİMLERİN İZİNSİZ KULLANILMASI 5846 SAYILI FİKİR VE SANAT ESERLERİ YASASINA AYKIRIDIR.